zondag 21 oktober 2007

Verslag van de 9 dagen Vakantie.Dl 3


Donderdag 18. Een leuke dag. Beetje emotionele avond, toen Martien alle mensen en hun cadeautjes zegende en de diverse mensen bedankt werden . Het personeel en de ober werden ook bedankt en kregen geld. Martien, Theo en Jaques kregen een fles wijn. Morgen om half 6 op, half 7 ontbijt, kwart over 7 op stap. Slotviering vanmiddag gehouden in een tot kapel omgebouwde schaapskooi , een kopie van de schaapskooi waar Bernadette haar schaapjes heen bracht. Vanavond toch nog even naar de lichtprocessie. Nu is het kwart voor 11. Alles een beetje opgeruimd. Hopelijk ben ik niks vergeten.
Vrijdag 19. Alweer een heel eind van Lourdes af.Morgen nog een ruk en dan gaat het huiswaarts. We zijn in Rocamadour geweest, een stadje waarvan de kerken en kapellen zijn uitgehouwen uit de rotsen. Heel eng en indrukwekkend. De zwaluwen vlogen her en der. Dus Ma zou gezegd hebben dat het hier nog volop zomer was en dat lijkt ook wel zo, want de bomen zijn hier nog niet kaal en donkerbruin.
In de bus de video gedraaid van Bernadette.Het was echt stil in de bus. Vanavond om half 9 aan tafel en nog de sleutels en koffers, adressen uitwisselen . Dit is het mooiste hotel van alle dagen en ook het lekkerste eten.
Zaterdag 20. Vandaag weer gereden. Vanmorgen nog naar Chartres waar ook weer een kathedraal is die vrij beroemd is, en daar hebben we in een crypte de slotviering gehouden. Ik had voor Martien een overweging gemaakt, voor in de bus, als avondgebed, maar hij had het in zijn preek verwerkt. Het duurde eigenlijk best nog wel lang voor we in Belgie waren en we hebben onderweg maar 2 keer gestopt. Maar ik werd zo zenuwachtig toen ik Johan gebeld had ( met de mobiel van Corrie ) en zeggen dat ik tussen 7 uur en half 8 aan zou komen bij Breda Centraal maar het werd nóg kwart voor 8. Theo nam in de bus van iedereen persoonlijk afscheid maar dat kon ik niet. Om 8 uur eindelijk mijn eigen vertrouwde huisje. Maar het is goed weer thuis te zijn.

1 opmerking:

Linda zei

Hoi, een mooi lang reisverslag, je hebt veel mee gemaakt in 9 dagen.

Je hebt mijn e-card toch wel gehad? Misschien niet veel berichtjes, maar ik wist dat je weg was en heb je toch vanaf een afstandje geprobeert welkom thuis te heten! En ik heb ook vaak aan je gedacht, hoor! Dus je wordt best gemist! Maar dat weet je best.

Ik ben erg benieuwd naar je foto's en je slide show.

Powered By Blogger

Blogarchief

Over mij

Mijn foto
Brabant, Netherlands
Vrouwelijk, 74 jaar , goed in taal en persoonlijke verhalen schrijven over van alles